در انتخاب افراد نمونه باید به تعالیم اسلام و قرآن کریم توجه داشته باشیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

در انتخاب افراد نمونه باید به تعالیم اسلام و قرآن کریم توجه داشته باشیم

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش کارکنان ممتاز نیروی زمینی آجا گفت: در مسیر انتخاب افراد نمونه و برگزیده، باید به تعالیم دین مبین اسلام و قرآن کریم توجه داشته باشیم.
 
 به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از    باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش گفت: در مسیر انتخاب افراد نمونه و برگزیده، باید به تعالیم دین مبین اسلام و قرآن کریم توجه داشته باشیم.
همایش تقدیر از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه این نیرو در اردوگاه فرهنگی آموزشی خزر آباد نزاجا برگزار شد.
در این همایش یک روزه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به اهمیت نقش نیروی انسانی در ارتقای کیفی سازمانها پرداخت و افزود: در این زمینه، توجه به کارکنان نمونه و شاخص از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی در ادامه به بررسی عنوان "برگزیدگان" از منظر قرآن پرداخت و گفت: در مسیر انتخاب افراد نمونه و برگزیده، باید به تعالیم دین مبین اسلام و قرآن کریم توجه داشته باشیم تا این مسیر را به درستی طی کرده و افراد به واقع برگزیده و نمونه را انتخاب نماییم.
نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنانش گفت: اساساً بدون در نظر گرفتن تعالیم اسلامی و معیار قرار دادن این تعالیم در انتخاب افراد برگزیده، این انتخاب نمی تواند درست باشد چرا که اسلام، معیار کاملاً مشخص و درستی را برای اینگونه افراد ترسیم کرده و همگان را به توجه به آن توصیه نموده است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه ذکر ویژگی های افراد نمونه از نظر اسلام باعث تلاش بیشتر در جهت نهادینه سازی و ارتقای کیفیت رفتارهای فردی و سازمانی می شود، افزود: در آموزه های دین مبین اسلام، مبانی نظری گسترده و عمیقی در خصوص برگزیدگان و ممتازین وجود دارد. برگزیده از منظر قرآن کسی است که خودسازی نموده و در جهت اصلاح خویش و جامعه گام بر می دارد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن بیان ویژگی های افراد برگزیده از نظر قرآن، علم و توانایی را مهم ترین این ویژگی ها برشمرد و گفت: از نظر قرآن، علم در تشکیل حکومت، نخستین سنگ زیر بنا می باشد لذا نخبگان حتماً باید به سلاح علم مجهز باشند.
وی یکی دیگر از ویژگی های یک فرد برگزیده از منظر قرآن را اطاعت از خداوند و شکرگذاری دانست و گفت: اطاعت و شکرگذاری عامل مهمی در اعتلای شخصیت یک فرد است و جهت برگزیده شدن این شرط لازم می باشد.
آل هاشم در پایان سخنانش منشور اخلاقی امام علی (ع) برای کارگزارانش را الگویی مهم جهت افراد نخبه و برگزیده جامعه که مسئولیتی نیز بر عهده دارند دانست و گفت: امیر مومنان علی (ع) نگهبانی از نفس، مهر و محبت به مردم، اطاعت از ولی امر، به تأخیر نینداختن کار امروز به فردا، رعایت انصاف، منت نگذاشتن بر مردم به دلیل خدمت و عبرت گرفتن از حوادث؛ را از جمله امور مهمی می دانند که نخبگان و برگزیدگان جامعه باید آنها را رعایت کنند.
وی در پایان از کارکنان برگزیده نیروی زمینی ارتش و نیز دست اندرکاران این همایش با اهدای لوح و هدیه تقدیر نمود.
انتهای پیام//
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا